Naam:
357

Over mij

Komt nog.

Over mijn reis

Na een paar jaar sparen, oriënteren en dromen is het dan eindelijk zover; ik ga een ruim een half jaar vrijwilligerswerk doen en reizen. Met net mijn vwo-diploma in de pocket en verder studieplannen al rond kan ik een jaar genieten van heel iets anders. Samen met Maaike ga ik 4 maanden vrijwilligerswerk doen in Varanasi, de heilige stad van het Hindoeïsme. We zullen daar werken op het Ashray Social Centre. Dit is dertig jaar geleden opgericht door een Nederlandse man, Frans Baartmans, die zich wilde inzetten voor de dalits, de kastelozen. Deze mensen behoren tot de onderste laag van de maatschappij en leven in grote armoede. Wij zullen waarschijnlijk gaan helpen op het schooltje, met engels lessen en creatieve lessen. Na vier maanden op het project gaan we één maand reizen door Noord-India. Vervolgens hoop ik nog naar Nepal te kunnen gaan voor ongeveer 2 maanden.

Bezochte landen

Ik heb 15 landen (6%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Slowakije, Zweden, Zwitserland.